اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری IRAMIT 2016

مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری همزمان با هفته دولت و با حضور متخصصان علم، فناوری و نوآوری کشور و نمایندگان ۶۳ شرکت حاضر در این دوره از جایزه و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر نهادهای مرتبط، روز سه شنبه ۷ شهریور ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم مصطفی بغدادی رییس دپارتمان ارزیابی جایزه، پس از قرائت بیانیه ارزیابی به دستاوردهای پنجمین دوره مانند آموزش و آماده سازی تیم های ارزیابی متشکل از افراد متخصص و توانمند و ایجاد شبکه مدیریت نوآوری اشاره نمود. بغدادی همچنین گفت: بازنگری منطق ارزیابی ها را در دستور کار جایزه ملی قرار داده ایم.

در ادامه، پانل اول با عنوان “آیا شرکتهای ایرانی آمادگی همکاری فناورانه بین المللی را دارند؟” با حضور آقایان مهدی محمدی، سروش قاضی نوری، محمد نقی زاده و کامران باقری برگزار گردید.

      

بعد از اتمام پانل اول و اهدای جوایز سطح تعهد و توانمندی تک ستاره، مهدی الیاسی، معوان سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیان کرد با توجه به برگزاری جایزه در سه سطح “بنگاه های صنعتی و خدماتی”، شرکت های کوچک فناوری محور و دانش بنیان” و “شرکت های هلدینگ”، تعامل شرکت ها افزایش یافته است.

  

پس از اتمام سخنرانی مهدی الیاسی، پانل دوم با عنوان “از بنیان گذار تا شرکت”، با حضور آقایان مهدی الیاسی، امیر ناظمی، رضا زرنوخی و  مجید دهبیدی پور برگزار گردید و در ادامه آن نیز بهزاد سلطانی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و رییس کمیته راهبری جایزه، طی سخنانی گفت: بر اساس شاخص های موجود رتبه کشورمان در سهولت کسب و کار ۱۲۰ است و این امر نشان می دهد که باید بسیار کار و فعالیت کنیم تا شرایط کسب و کار نیز بهبود یابد.

در ادامه، سید ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد ۳۰ هزار شغل در مراکز رشد کشور در سال گذشته خبر داد. وی افزود در راستای اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران باید به کشور توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی و علمی در منطقه تبدیل شود.

دکتر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور و عضو هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، طی سخنانی در مراسم اختتامیه جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری گفت: افرادی که در حوزه فناوری با وجود دشواری ها و سختی ها تلاش می کنند، باید دیده شوند و برگزاری جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری تلاشی در این جهت است.

در بخش پایانی مراسم، با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رییس مرکز ملی فضایی ایران، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس دانشگاه شهید بهشتی اهدای جوایز سطوح توانمندی و شایستگی به شرکت های برتر انجام گرفت.