در عصر حاضر نقش و جایگاه کلیدی مشاوره مدیریت در زیست بوم اقتصادی کشورها، واضح تر و ملموس تر از هر دوران دیگریست. سالیانیست که بشر به درک غیر قابل انکاری از تاثیر عامل مدیریت در کامیابی یا عدم کامیابی فعالیتهای اقتصادی و صنعتی خود رسیده است و همین درک نیز منجر به شکل گیری دغدغه ای جدی برای صاحبان کسب و کار پیرامون میزان اثربخشی و کارایی رویکردها و تصمیم های مدیریتی در بنگاه های تحت مالکیتشان شده است. مشاوران مدیریت نیز در راستای رفع همین نگرانی‌هاست که پا به عرصه فعالیتهای اقتصادی نهادند و توانستند در بازه ای نه چندان طولانی این نقش و کارکرد کلیدی را برای خود رقم بزنند. بیش از یک دهه است که شرکت مهندسین مشاور پارسیان هوشمند سرآمد نیز با کارکرد و ماموریتی همراستا با فضایی که تشریح شد و  با بهره گیری از بهترین کارشناسان و متخصصان با سابقه علم مدیریت در کشور پایه گذاری گردیده است تا پاسخگوی نیاز روز افزون فعالان حوزه کسب و کار در ارتقاء دانش مدیریت باشد.شرکت مهندسین مشاور پارسیان هوشمند سرآمد اولین شرکت در گروه پارسیان هوشمند است، که خود نخستین و یگانه شرکت مادر تخصصی (هولدینگ) رتبه بندی ایران و یک سازمان بدون مرز است که با مشارکت جمعی از کارشناسان و متخصصان با سابقه در حوزه علوم مدیریت، اقتصاد، مهندسی صنایع و فناوری اطلاعات پایه گذاری گردیده است و هدف نهایی آن نیز ایجاد سامانه جامع رتبه بندی اعتباری در سطح بین المللی می باشد.

شرکت مهندسین مشاور پارسیان هوشمند سرآمد در طول یک دهه فعالیت خود تجربه و دانش ارزشمندی از همکاریهای خود با بنگاه های کوچک و بزرگ ایرانی اندوخته است که سرمایه اصلی تبدیل این مرکز مشاوره به یکی از خوش‌نام‌ترین و شناخته شده‌ترین برند های صنعت مشاوره مدیریت ایران است. تجربه هایی که در زمینه های متنوعی از جمله ۱) طراحی و استقرار انواع سیستم‌ها و استانداردهای مدیریتی، ۲) طرح‌ریزی مسیر سرآمدی بنگاه ها، ۳) طرح‌ریزی نظام مدیریت استراتژیک، ۴) بازنگری فرآیندهای کسب و کار، ۵) توسعه توانمندیهای مدیریت و رهبری، ۶) مدیریت فناوری و نوآوری و … از طریق خدمات آموزشی و  مشاوره در صنایع و خدمات مختلفی چون داروسازی، خودروسازی و قطعه سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، مراکز درمانی، صنایع غذایی، صنایع دریایی و حمل و نقل و …. حاصل شده اند.

ره آورد این عملکرد موفق ده ساله شبکه خوبی از همکاران و شرکای کلیدی شرکت مهندسین پارسیان هوشمند سرآمد است. ارتباطات حرفه ای که هر کدام با یک پروژه مشاوره و یا آموزش شکل گرفته و چندین سال تداوم یافته است که از این میان می‌توان به همکاریهایی چون تعاملات با شبکه اتاق‌های بازرگانی کشور طی یک دهه اخیر و به ویژه اتاق ایران و تهران اشاره نمود؛ و نیز اجرای طرح سام (سامانه ارتقاء مدیریت) به عنوان همکار وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجری جایزه شرکت‌های برتر مسلمان (MEC Award) در سطح ۵۷ کشور اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در عربستان با کمک مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق بازرگانی اسلامی، همکاری در برگزاری جایزه ملی کیفیت با انجمن مدیریت کیفیت ایران و سازمان ملی استاندارد ایران و عضویت در کمیته ارزیابی، همکاری در برگزاری جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با همکاری انجمن مدیریت فناوری و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، تدوین استانداردهای ملی مدیریت نوآوری با همکاری سازمان ملی استاندارد و … .

پایه گذاری شبکه مدیریت نوآوری ایران نیز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، انجمن مدیریت فناوری ایران و مرکز پژوهشی مدیریت راهبردی و فناوری آینده اندیشان نیز یکی از برجسته ترین دستاوردهای شرکت مهندسین مشاور پارسیان هوشمند سرآمد به منظور تقویت اکوسیستم نوآوری در بخش خصوصی ایران است که در حال حاضر به عنوان یک مرکز وابسته به این شرکت در حال فعالیت است.

با توجه به تغییرات جدی فضای کسب و کار در سطح بین الملل به واسطه فناوری های نوظهور و نوآوری های رادیکال و شکل‌گیری مفاهیم جدید در این عرصه که تاثیر به سزایی در ساختارها و نظام‌های مدیریتی بنگاه های اقتصادی داشته است، بی شک یکی از نیازهای پاسخ داده نشده‌ی صنایع ایرانی دریافت خدمات آموزشی و مشاوره ای تخصصی و قابل اتکاء برای انطباق با شرایط جدید است. از این رو با توجه به توانمندی مدیران و متخصصان شرکت مهندسین مشاور پارسیان هوشمند سرآمد در حوزه مدیریت فناوری و نوآوری و برای پاسخ به انتظارات مشتریان قدیمی، هیات مدیره این شرکت در سال ۱۳۹۵ تصمیم به تغییر شعار اولیه خود از “ماموریت ما تحقق چشم انداز شماست Our mission, your vision” به “طرحی نو در اندازیم … Let’s Renovate…” گرفت تا بازتاب دهنده امادگی این مجموعه برای ارائه خدمات بنیادین به بنگاه های کشور برای تغییر ساختارهای مدیریتی در انطباق با مدل های جدید و نوآورانه کسب و کار باشد.

و در نهایت اینکه در تمام این سالها شرکت مهندسین مشاور پارسیان هوشمند سرآمد به منظور موفقیت در انجام ماموریت خویش سعی بر ایجاد تمایز از طریق توجه به نکات ذیل نموده است :

  • توجه ویژه به توانمند کردن سرمایه های انسانی شرکت به عنوان رکن اصلی کسب و کار مشاوره
  • توجه به ارایه دانش مشاوره مدیریت در قالب خدمات نرم افزاری
  • توجه ویژه به ایجاد رابطه برد- برد با تمامی ذینفعان
  • یافتن و ایجاد روابط ویژه با شرکای توانمند داخلی و خارجی
  • توجه ویژه به ارایه خدمات بلند مدت
  • توجه ویژه به ارایه خدمات مرتبط با موضوع کسب و کار سرآمد
  • توجه ویژه به دستاوردهای نوین فناورانه و ارتقای توان نوآورانه و تکنولوژیک مشتریان خود